Van autowasser tot schademanager
Op 17 december 2012 stapte Nick Duijvestijn voor zijn eerste werkdag binnen bij Den Elzen Zoetermeer. Maar eigenlijk was dat helemaal niet de eerste keer. En ook vestigingsmanager Bob Jespers herkende hem meteen. Nick had namelijk jaren daarvoor al een zomer bij deze Den Elzen vestiging gewerkt. En dat was toen best een succes.
Nick studeerde autotechniek en had tussen zijn stage en studie een half jaar over om een tijdelijke baan te vervullen. Een tussenhalfjaar zouden we dat tegenwoordig noemen. Hij liep stage bij een autodealer, die Joost den Elzen goed kende. En Joost had wel een baantje voor Nick. Hij kon als autowasser in Zoetermeer aan de slag. Nick dacht een mooie baan te hebben gevonden. Een beetje auto’s door de wasstraat rijden en op een knop drukken. Maar dat viel tegen, want op zijn eerste werkdag kreeg hij een emmer en een spons in zijn handen gedrukt. Hij moest de auto’s met de hand wassen! Tien per dag. Dat was hard werken.
Iedere ochtend als Bob Jespers zijn ronde maakte door de werkplaats zei Nick zo vrolijk en opgewekt mogelijk “Goedemorgen meneer Jespers!”. En dat maakte indruk. Na twee weken vroeg Bob of hij hem misschien wilde ondersteunen op de receptie. Dat leek hem natuurlijk wel wat en de rest van de zomer heeft hij met veel plezier op de receptie gewerkt. Binnen twee weken had hij dus zijn eerste promotie te pakken. Een wereldrecord.
Bij het afscheid van zijn vakantiebaan kreeg hij op de vestiging onverwacht bezoek van directeur Joost den Elzen. Het cadeau dat hij hem gaf was het boek ‘De optimist’. En Joost had erin geschreven dat hij bij dit boek aan hem moest denken. En dat als hij in de toekomst werk zocht, hij ook maar aan Den Elzen moest denken.
Nick ging na zijn studie aan de slag bij een autodealer en verkocht auto’s op commissiebasis. Een lucratieve baan, want hij verkocht goed. Tot rond 2010 de kredietcrisis uitbrak en zelfs hij geen wiel meer aan de man kreeg. Met thuis een gezin en steeds minder geld op de bankrekening moest hij op zoek naar ander werk. Hij pakte het boek ‘De optimist’ weer uit de kast en belde Joost op.
Zo stapte Nick op 17 december 2012 dus weer over de drempel bij Den Elzen Zoetermeer. Hij ging aan de slag als schademanager, waarvoor hij later ook twee dagen per week naar Den Haag ging. Tot hij solliciteerde naar de functie van vestigingsmanager Rotterdam. Een mooie uitdaging met een elektrische auto van de zaak. Daar bedankte hij voor, omdat hij zo graag in oude benzine slurpende auto’s rijdt. Thuis heeft hij een verzameling van acht auto’s, waarvan hij er twee of drie regelmatig gebruikt. Allemaal prachtige modellen, van Honda tot Mercedes.
Als vestigingsmanager bouwde hij samen met zijn team, met veel plezier en toewijding, stap voor stap aan een sterke en goedlopende vestiging waarmee hij prachtige resultaten behaalde. Na een periode waarin hij door persoonlijke omstandigheden tijdelijk uit de roulatie was, maakte hij een nieuwe start als schademanager bij Den Elzen in Leiden. Zijn vierde vestiging, waar hij met veel plezier werkt en vandaag zijn 12,5-jarig dienstverband viert.